Start din egen virksomhed
Lån fra 5.000 - 75.000 kr.
Samlet lånebeløb
– | + |
Månedlig ydelse 520,83 DKK |
Første betalingsdato xx.xx.xxxx |
Samlet lånebeløb 5.000 DKK |
Omkostninger fra 1 til 12 måneder
Samlede låneomkostninger1.250 DKKSamlet tilbagebetalingsbeløb6.250 DKK
Debitorrente (fast årlig)0 %
Lånet har en løbetid på 12 måneder og tilbagebetales således i 12 lige store månedlige betalinger. Der beregnes et etableringsgebyr på 25 % af lånebeløbet, svarende til de samlede låneomkostninger, hvilket tillægges hovedstolen. Du kan til enhver tid indfri dit lån indenfor perioden.
Lån penge og start din egen virksomhed
Ansøg nemt og enkelt om et lån online og kom i gang allerede i dag
Hos Broaden kan vi tilbyde dig lån fra 5.000 – 75.000 kroner. Det gør det nemmere for dig at starte din egen virksomhed op, fordi du har mulighed for at få ekstra startkapital. Det gør det muligt for dig at udvide din virksomhed hurtigere, at købe et større varelager hjem eller blot at få større økonomisk råderum.
Når du optager et lån hos Broaden, har vi ikke brug for at høre din salgspitch. Vi kræver blot, at din virksomheds økonomi kan bære omkostningerne for lånet. Og som ekstra sikkerhed for lånet skal du som virksomhedsejer stille som kautionist.
Lån til opstart af virksomhed
Hvis du er ved at starte en ny virksomhed op, kan et lån være med til at give dig den nødvendige kapital til at få din virksomhed ud over stepperne og få rigtigt gang i biksen. Der er mange forskellige slags lån på markedet til virksomheder i alle stadier – både de etablerede og de nystartede. Lånene kaldes for eksempel firma lån, erhvervslån eller virksomhedslån. De indebærer alle, at en virksomhed får finansiering udefra i form af et lån.
Der er dog stor forskel på, hvor risikovillige lånevirksomheder er, og hvor stort et lån du kan få. Hvis du først er ved at starte din virksomhed op, kan det derfor være svært at finde et lån. Du kan fx låne penge i banken eller online. Den bedste løsning for dig afhænger blandt andet af, hvor meget du ønsker at låne, og hvor hurtigt du har brug for pengene og kan betale dem tilbage igen. Det er altid en god idé at undersøge lånemulighederne på markedet, inden du forgæves går igennem en lang låneproces.
Hvorfor tage et lån som nystartet virksomhed?
Der kan være mange grunde til at tage lån, når du er i gang med at starte din egen virksomhed. Der er tusind ting at investere i, når man er i opstartsfasen. Det kan være alt fra lokaleleje og depositum til varelager og kontormøbler.
Brancheorganisationen for penge- og realkreditinstitutter Finans Danmark fremhævede i 2019 i rapporten Virksomhedernes Finansieringsmuligheder, at det især er en udfordring for små virksomheder at låne penge i banken. Hvis du vil låne penge i banken, kigger de nemlig på dine nøgletal.
Som nystartet virksomhed har man formentligt ikke mulighed for at dokumentere et stort overskud gennem de sidste par år, og derfor kan det være svært at få godkendt et lån i banken. Derudover kræver banker ofte, at du sender både forretningsplan, budgetter og at du kan stille sikkerhed i lånet. Det kan være en grund til at finde alternativer til at låne i banken.
Hvad er nøgletal?
Nøgletal beskriver virksomhedens økonomi, indtjeningsevne og potentiale for vækst. Der findes en række nøgletal, der er værd at kende:
- Afkastningsgrad
- Overskudsgrad
- Likviditetsgrad
- Soliditetsgrad
- Kapitalgrad
- Nulpunktsgrad
Du kan læse mere om nøgletal i artiklen her.
Start din virksomhed op med et lån hos Broaden
Broaden er et af alternativerne til at låne penge i banken. Hos os kan du låne fra 5.000 helt op til 75.000 kroner. Lånet kan hjælpe dig med at finansiere det, du lige står og mangler til at få din virksomhed ordentligt i gang. Hvad enten det er en masse små udgifter eller større investeringer. Vi kigger ikke udelukkende på dine nøgletal, regnskaber og forretningsplan. Vi kræver dog, at du som virksomhedsejer er kautionist for lånet. Din økonomi spiller derfor en vigtig rolle i den samlede kreditvurdering. Den ekstra sikkerhed ved at have en kautionist til lånet gør, at vi er i stand til at tilbyde kapital til nystartede virksomheder.
Sådan ansøger du om et lån til din nystartede virksomhed
1 min
Udfyld personlige oplysninger
2 min
Indtast oplysninger om virksomheden og dens økonomi
3 min
Automatisk tjek af din økonomi som kautionist
5 min
Underskriv ansøgningen digitalt
6 min
Afvent endeligt svar på din ansøgning
Kan du låne til at starte din virksomhed?
Du kan sagtens bruge lånet hos os til at starte din virksomhed op. Det er op til dig, hvad du bruger pengene på. Hos Broaden ser vi først og fremmest på din virksomheds økonomi. Det er samtidigt et krav, at virksomhedsejeren er kautionist for lånet, hvis virksomheden ikke længere er i stand til at afdrage på lånet af den ene eller anden grund. Kautionisten økonomi spiller derfor en vigtig rolle i den samlede kreditvurdering.
Beregn pris med låneberegneren
Med vores låneberegner kan du hurtigt beregne, hvad et lån cirka vil koste dig. På den måde kan du sætte prisen ind i dine budgetter og se, om det passer til dine planer og kan lade sig gøre med din økonomi. Hvis det virker som et godt match for dig, kan du hurtigt, nemt og uforpligtende sende os en ansøgning. Vi vender tilbage inden for kort tid med et tilbud. Hvis du vælger at optage et lån hos os, har du pengene på din konto inden for ganske kort tid.
Kreditvurdering
Når du vil optage et lån hos Broaden, foretager vi en kreditvurdering. Her kigger vi først og fremmest på virksomhedens økonomi. Herudover er det et krav, at du som virksomhedsejer indsættes som kautionist. Din økonomi inddrages derfor i den samlede vurdering af din ansøgning. Du kan derfor godt blive godkendt til et lån hos Broaden, selvom du endnu ikke kan fremvise gode nøgletal eller har en stor økonomi at trække på.
Hvornår bliver lånet udbetalt?
Vi har en kort ansøgningsproces, kort behandlingstid og straksoverførsel. Det betyder, at du har pengene på din erhvervskonto få dage efter, du har ansøgt. Ofte går der kun ét døgn, hvis du søger inden for den normale åbningstid. Du slipper derfor for lange og besværlige behandlingstider og mailkorrespondancer, der kan være med til at bremse dine muligheder. På den måde kan du smede, mens jernet er varmt.
Hvor meget kan du låne?
Det varierer meget hvor stort et lån, du kan få ved lånevirksomheder. Det afhænger blandt andet af din virksomhed, og hvad du skal bruge lånet til. Derfor kan dit ønskede lånebeløb være med til at afgøre den bedste låneløsning for dig. Hos Broaden kan du låne fra 5.000 til 75.000 kroner til at finansiere små udgifter og større investeringer til din nye virksomhed.
Lån uden at stille sikkerhed
Når du skal finde et lån til din nystartede virksomhed, kræves det mange steder, at din virksomhed kan stille sikkerhed. Det kan dog være svært. Hos Broaden er det nødvendigt at indsætte en kautionist, som kan hæfte for lånet i tilfælde af, at virksomheden ikke kan afdrage på lånet. Derfor er en kautionist en vigtig del af låneprocessen og den samlede kreditvurdering.
Det kan du bruge dit opstartslån til
Når du er i gang med at starte en ny virksomhed op, står udgifter og investeringer i kø. Det kan virke nærmest umuligt at prioritere nogle poster over andre, fordi det hele virker vigtigt. Mange ting vil være mere eller mindre nødvendige for at komme ordentligt i gang. Det er svært at skære ned på alle udgifterne. Der er især tre poster, som virksomheder låner penge til at dække. Det er dagligt drift, vækst og akutte udgifter.
Daglig drift
I din dagligdag er der masser af faste udgifter. Især når din virksomhed er i opstartsfasen. Det kan være udgifter til løn eller leje af lokaler. Hvis du får opgaver ind med lang betalingsfrist, kan det blive aktuelt med et lån til din nystartede virksomhed. Så kan du takke ja til opgaven og sørge for driften, indtil du får betaling.
Vækst
Når du er i opstartsfasen med din virksomhed, er der mange investeringer, som kan være med til at øge væksten. Det kan være at udvide varelageret, ansætte flere medarbejdere eller skrue op for produktionen. Investeringerne er med til at gøre din virksomhed større og kan forhøje din samlede indtjeningsevne.
Akutte udgifter
Det kan være dyrere at starte en virksomhed, end man lige skulle tro. Der kan sagtens dukke akutte udgifter ind fra højre, som du slet ikke havde forudset eller budgetteret med. Det kan være alt fra en bilregning til en ødelagt maskine. Her kan et lån hjælpe dig med at dække udgifterne, så du kan betale dine regninger.
Værd at vide, når du starter din egen virksomhed
Når du er i gang med at starte din virksomhed op, kan det være en god idé at tage et kig på vores tjekliste for at sikre dig, at du har styr på de vigtigste administrative og økonomiske ting. Vores tjekliste er med til at klæde dig bedre på til at starte din virksomhed op. Hos Broaden er det ikke et krav, at du viser os en lang forretningsplan, dine budgetter og andre papirer for at optage et lån. Det skyldes, at du som virksomhedsejer er kautionist for lånet, hvis virksomheden ikke er i stand til at afdrage på lånet. Det gør, at du er bedre stillet til at søge om et lån til din nystartede virksomhed, der måske endnu ikke har vist sit fulde potentiale.
Tjekliste
- Forretningsplan
- Forbered virksomhedens økonomi
- Finansiering
- Find et virksomhedsnavn, logo samt internetdomæne
- Bogføring
- Forsikringer
- Enkeltmandsvirksomhed, ApS, A/S eller I/S?
- Registrer din virksomhed
Punkter til din forretningsplan
- En forretningsplan kan bruges til at strukturere og skabe overblik over din virksomhed. Det er et redskab til at sætte rammerne for din forretning og kan være en hjælp for både dig og eventuelle samarbejdspartnere.
- Det er gængs praksis at udarbejde en forretningsplan med dig og eventuelle partnere. Uddyb gerne jeres grundlag og baggrund for at drive virksomheden.
- Præsenter herefter de produkter eller services, der driver forretningen. Hvad er det, hvilket problem løser det, og hvor meget tjenes der per solgt enhed. Det er også til dette punkt, at du kan fortælle, hvorfor din forretning er en god investering.
- Når du har præsenteret holdet bag virksomheden samt produktet eller servicen, er det tid til at overveje virksomhedens markedsføring. Hvordan skal det foregå, hvordan vil du nå ud til dine potentielle kunder og forhåbentligt i sidste ende slå dine konkurrenter.
- Herefter er det tid til at lave budgetter, der kan fortælle, hvad det vil koste at starte virksomheden op og hvordan tingene skal løbe rundt fremover. Det kan også afhænge af, om du selv har kapital til at investere i virksomheden, eller om den skal findes et andet sted.
Du kan afslutningsvist tilføje et afsnit om virksomhedens mission og vision og uddybe, hvorfor virksomheden er vigtig.
Start din virksomheds økonomi med 4 forskellige budgetter
Når du er i gang med at starte en ny virksomhed op, er det vigtigt at økonomien er i orden, så det kan blive en holdbar og solid forretning. Der vil altid være en masse udgifter forbundet med at starte virksomhed, både små og store. Hvis de bliver for store, kan det være nødvendigt at tage et lån – enten i banken eller et onlinelån som hos Broaden. Dine budgetter er her et godt redskab til at finde et passende lån. Et lån kan for eksempel også bruges til at skrue op for dine marketingindsatser. Der er fire slags budgetter, som det kan være en god idé at lægge: Privatbudget, startbudget, driftsbudget og likviditetsbudget. Lad os kigge nærmere på dem herunder.
Privatbudget
Din private økonomi hænger uløseligt sammen med din virksomhed, når du er i opstartsfasen. Hvis ikke din privatøkonomi er stabil nok, har du måske ikke noget at leve af. Det kan også være, at du selv hæfter for et eventuelt virksomhedslån. Dit privatbudget skal du blot lave, som du plejer med at tilføje indtægter, udgifter, opsparinger og andre poster. Det kan også hjælpe dig med at udregne, hvor lang tid du kan klare dig uden lån, mens virksomheden kommer op og stå. Hvis du vil tage et virksomhedslån, er der mange lånevirksomheder, som kræver at se dit privatbudget. Hvis du låner penge uden sikkerhed, hæfter du selv for lånet, og det er derfor vigtigt for lånevirksomheden at se, at du har styr på din privatøkonomi.
Startbudget
Efter privatbudgettet er lagt, er næste skridt at se på et startbudget. Her kigger du på alle udgifter til at starte virksomheden. Det kan være udgifter til indkøb af varelager, lokaler, medarbejdere, kontorudstyr som computere og meget andet. Eventuelle udgifter til et virksomhedslån skal også inkluderes i dit startbudget. Der kan være mange udgiftsposter, men ofte kan du godt starte virksomheden uden at have købt det hele.
Driftsbudget
Når du har lagt både privatbudget og startbudget, er det tid til at lave et driftsbudget. Det er med til at sikre, at din virksomheds økonomi kan hænge sammen. I dit driftsbudget noterer du indtægter og løbende udgifter som løn, lokaleleje og indkøb. Man laver som regel et driftsbudget for et år ad gangen. Men det kan være en udfordring at gisne om udgifter og indtægter i en nyetableret virksomhed, og derfor kan det være nødvendigt at justere løbende.
Likviditetsbudget
Det sidste budget er likviditetsbudgettet. Her får du indsigt i din virksomheds likviditet måned efter måned. Det kan være en rar oversigt at have, hvis dine indtægter kommer lidt i klumper. Det kan for eksempel skyldes, at dine kunder har en længere betalingstid, så du først får løn for dine opgaver eller varer noget tid efter. Med et likviditetsbudget kan du danne dig et overblik over, om der er overskud nok i sidste ende.
Hvad er finansiering – og hvilke muligheder er der?
Finansiering betyder at skaffe kapital til din virksomhed og dens investeringer. Det kan både være til indkøb af varelager og ansættelse af flere medarbejdere. Der findes flere muligheder for at finde finansiering til din virksomhed. Det kan komme fra virksomhedens egenkapital ved tilbageholdt overskud eller fra investorer. Du kan også vælge at låne pengene i banken, hos en online lånevirksomhed eller via fundraising. Der er mange muligheder, og den bedste løsning for dig afhænger i høj grad af, hvor meget du ønsker at låne og hvor hurtigt du har brug for pengene. Du kan læse mere om dine muligheder for at skaffe finansiering til at starte din virksomhed på siden om finansiering.
Mindre finansieringsbehov
Hvis du starter i det små med din nye virksomhed, har du måske ikke brug for at låne et kæmpe beløb. Det kan være, at du er ved at starte op som selvstændig freelancer eller konsulent og ikke har brug for meget andet end en god arbejdscomputer og nogle gode computerprogrammer. I det tilfælde kan et lån på 10.000-30.000 kr. være nok til at dække dine behov. Hvis du senere hen opdager, at du gerne vil betale for en arbejdsplads uden for hjemmet, kan du få behov for at låne mere. Det kan også give mulighed for kollegial sparring og udvide dit netværk.
Stort finansieringsbehov
Hvis du skal åbne en forretning, har du formentligt brug for et lidt større lån, fx på 70.000 kr. Der skal investeres i mange ting i starten, også selvom det er en mindre forretning. Og indtil forrentningen kommer op at køre, vil der være flere udgifter end indtægter. Der kan være udgifter til de tre første måneders husleje plus depositum, indkøb af varelager og løn til eventuelle ansatte. Hvis det er første gang, du starter din egen virksomhed op, kan der være ting, som du gerne vil købe hjælp til. Det kan være at sætte en hjemmeside op eller at komme i gang med din online marketing.
Find navn, logo og internetdomæne til din nye virksomhed
Et godt firmanavn er vigtigt for din forretning. Det skal helst direkte eller indirekte fortælle, hvad din virksomhed kan eller beskæftiger sig med. Du kan måske finde inspiration til navnet i din forretningsplan, hvor der står mere om, hvordan din virksomhed er unik og skiller sig ud. For at blive inspireret til et navn kan du prøve at lave en liste med ord, som beskriver dig og din virksomhed. Det er selvfølgelig en god ting at skille sig lidt ud, så folk husker firmanavnet og bider mærke i det. Og det hænger også sammen med, at navnet skal fortælle noget om dit unikke produkt. Du kan tjekke på siden Virk, om navnet er ledigt inden for din branche.
Et godt virksomhedsnavn hænger sammen med et godt logo. Du kan vælge selv at designe det eller få andre til at gøre det, hvis du ikke selv har kompetencerne. Logoet skal understøtte firmanavnet og fortælle noget om din virksomhed og dit produkt. Når du har både navn og logo på plads, kan du vælge at købe et internetdomæne. Du kan for eksempel bruge populære domæneudbydere som one.com, simply.com eller GoDaddy, der fungerer godt og bruges af mange.
Regnskab og bogføring
Regnskab og bogføring er to meget nødvendige og vigtige ting for at drive en virksomhed. Bogføring betyder registrering af virksomhedens bilag. Det kan være fakturaer, udgifter, kvitteringer og indkomst og andet, der har med penge at gøre. Det bruges alt sammen til at lave virksomhedens samlede regnskab ved regnskabsårets udgang. Det samlede regnskab bruges til at vurdere, hvordan virksomheden præsterer, og hvordan det går rent økonomisk. Du kan bruge regnskabet til at sammenholde med dine budgetter og se, hvordan det går løbende, og om du skal justere på nogle ting. Der findes både gratis eller næsten gratis programmer, du kan bruge. Det kan fx være Dinero eller Billy. I takt med at din virksomhed vokser, vil man typisk bruge en revisor eller et revisionshus i stedet for, så du er helt sikker på, at alt er som det skal være med din økonomi.
Hvilke forsikringer skal du vælge?
Hvilke forsikringer, du skal vælge, kommer an på din virksomhed. Hvis du har ansatte i virksomheden, er det dog lovpligtigt at have en arbejdsskadeforsikring. Hvis en af dine medarbejdere kommer til skade, dækker den udgifterne og giver desuden erstatning til den skadesramte medarbejder. Hvis du har en firmabil, skal den også forsikres. Herudover kan du læse mere om mulige forsikringer på forsikringsselskabernes hjemmesider.
Registrer din virksomhed
Når du er færdig med alle forberedelserne til at starte din virksomhed, skal du registrere virksomheden i den form, den skal have. Det vil sige, om det skal være en enkeltmandsvirksomhed, et anpartsselskab, et aktieselskab eller et interessentskab. Du kan læse mere hos Virksomhedsguiden, som guider dig til den mest oplagte form gennem en række spørgsmål. Herunder kan du læse mere om de forskellige virksomhedsformer.
Enkeltmandsvirksomhed
En enkeltmandsvirksomhed er en privatejet virksomhedsform, hvor der kun er én ejer. Du kan gratis oprette og registrere din virksomhed som en enkeltmandsvirksomhed via Virk. Denne form er derfor oplagt, når du lige har startet din virksomhed op. Du hæfter selv økonomisk som ejer af en enkeltmandsvirksomhed. Det betyder, at du selv hæfter for et eventuelt underskud – også hvis det er et stort underskud. Der er ikke noget lovkrav om, at en enkeltmandsvirksomhed skal have en ledelse eller offentliggøre et regnskab.
Er jeg lønmodtager eller selvstændig som freelancer?
Hvis du er i tvivl, hvorvidt du skal registrere dig som selvstændig eller lønmodtager, når du er freelancer, kan du læse mere om reglerne hos eksempelvis HK. Det er vigtigt at sætte sig grundigt ind i reglerne, fordi det kan påvirke dine rettigheder, momspligt og beskatning.
Anpartsselskab
Et anpartsselskab forkortes ApS. Som ejer af et anpartsselskab er du sikret ved såkaldt begrænset hæftelse. Det vil sige, at du ikke hæfter personligt, men kun for din startkapital, hvis virksomheden går konkurs. Det er et krav, at virksomheden stiftes med minimum 40.000 kroner. Startkapitalen kan stiftes kontant eller med aktiver, og aktiver er for eksempel et hus, kontorlokaler eller andet, du stiller som sikkerhed.
Du kan eje et anpartsselskab med flere personer, hvor I sammen hæfter om startkapitalen. Det er lovpligtigt at offentliggøre årsregnskab, når man ejer et anpartsselskab. Det koster et mindre oprettelsesgebyr at etablere et anpartsselskab, og der er en række betingelser, som man slipper for som enkeltmandsvirksomhed. Et anpartsselskab er til gengæld en mere langsigtet løsning, og ofte starter man som enkeltmandsvirksomhed og udvikler sig til et anpartsselskab.
Aktieselskab
Et aktieselskab kaldes også for A/S og er ofte en stor virksomhed. Der er ofte flere eller mange ejere, såkaldte aktionærer. Aktionærer hæfter ikke personligt for gæld i selskabet, de hæfter kun for deres indskud i selskabet. Hvis det går godt i selskabet, stiger deres aktier, og går det dårligt, falder aktierne. Du kan stifte eller eje et aktieselskab, men det koster en startkapital på mindst 400.000 kroner. Når man starter en ny virksomhed, er det derfor sjældent, at man starter ud med at være et aktieselskab.
Interessentskab
Et interessentskab kender du nok som I/S. Det har ligheder med en enkeltmandsvirksomhed, men der skal dog være mindst to ejere, som kan være personer eller virksomheder. Det er en oplagt virksomhedsform, når flere ønsker at oprette en virksomhed sammen. Ejerne hæfter personligt for eventuelle tab, og det koster ikke noget at oprette selskabet – nøjagtigt som ved en enkeltmandsvirksomhed. Hvis selskabet er ejet af personer, er der ikke pligt til at indsende årsrapport. Det er der til gengæld, hvis selskabet er ejet af virksomheder.
Opstartslån hos Broaden
Hos Broaden kan du låne til dine startomkostninger i forbindelse med opstart af din egen virksomhed. Det vigtigste er, at du som virksomhedsejer tror på din virksomhed og stiller som kautionist for virksomhedslånet. Hvis du gør det, er der gode chancer for, at din ansøgning bliver godkendt. Du kan mellem 5.000 til 75.000 kr. til både store og små finansieringsbehov. Hvis du gerne vil ansøge om et lån hos os til at starte din virksomhed, kan du gøre det via linket herunder.
Kan vi hjælpe dig?
Vores kundeservice har åbent fra 08.00-16.00 alle hverdage.
Ofte stillede spørgsmål
Hvem kan ansøge om et virksomhedslån?
For at kunne ansøge om et virksomhedslån hos Broaden, skal du opfylde vores generelle ansøgningskrav:
- Alder imellem 23-70 år.
- Dansk bopælsadresse.
- Virksomhedsejeren kautionerer for virksomhedslånet.
- Gyldigt CPR- og CVR-nummer.
- Dansk erhvervskonto.
Om du kan blive endelig godkendt, afhænger i sidste ende af kreditvurderingen.
Hvor stort et virksomhedslån kan jeg ansøge om?
Hos Broaden tilbyder vi virksomhedshed fra 5.000 – 75.000 kroner. Hvor stort er virksomhedslån vi kan tilbyde, afhænger af kreditvurderingen. I vores kreditvurdering indhenter vi oplysninger fra Creditsafe, Bisnode, Experian og Monthio.
Skal jeg stille sikkerhed for lånet?
Ja, hos Broaden skal du stille sikkerhed for virksomhedslånet. Dette sker ved at du som virksomhedsejer kautionerer for lånet.
Kan virksomheden ikke betale de månedlige opkrævninger, vil det være kautionisten, der hæfter for opkrævningerne og i yderste konsekvens for hele lånet.
Hvornår får jeg endeligt svar på min ansøgning?
I tilfælde af at vi kan tilbyde dig et virksomhedslån, vil du modtage et lånetilbud fra os inden for 24 timer, som du skal godkende, før vi kan udbetale lånet.
Hvornår bliver virksomhedslånet udbetalt?
Så snart du har godkendt vores lånetilbud, udbetaler vi dit virksomhedslån med straksoverførsel til din registrerede konto.
Hvor store er mine månedlige afdrag?
Dine månedlige afdrag afhænger af lånets størrelse og løbetid. Du finder dit månedlige afdrag i den endelige låneaftale.
Hvorfor har jeg fået afslag på min ansøgning?
Vi giver afslag på ansøgninger, hvis vi vurderer, at din virksomheds eller din økonomi som kautionist ikke kan bære omkostningerne ved virksomhedslånet.
Et afslag kan dog også skyldes teknikaliteter. Du er dog til hver en tid velkommen til at kontakte vores kundesupport på support@broaden.dk for at få uddybet afslaget.
Hvad sker der i tilfælde af, at virksomheden lukker?
I tilfælde af at du som ansøger lukker eller træder ud af virksomheden, er det dig som kautionist, der hæfter for lånet.
I det tilfælde skal du kontakte kundesupport med det samme. De kan kontaktes på support@broaden.dk.
Kan jeg ændre mit månedlige afdrag?
Er virksomheden eller du som kautionist ikke længere i stand til at betale det månedlige afdrag, bedes du kontakte kundesupport på support@broaden.dk. Så vil vi forsøge at finde en løsning.