Virksomhedslån

Lån fra 5.000 - 75.000 kr.

Samlet lånebeløb

5.000 DKK
+
5.000 DKK75.000 DKK
Månedlig ydelse

520,83 DKK

Første betalingsdato

xx.xx.xxxx

Samlet lånebeløb

5.000 DKK

Omkostninger fra 1 til 12 måneder

Samlede låneomkostninger1.250 DKK
Samlet tilbagebetalingsbeløb6.250 DKK
Debitorrente (fast årlig)0 %

Lånet har en løbetid på 12 måneder og tilbagebetales således i 12 lige store månedlige betalinger. Der beregnes et etableringsgebyr på 25 % af lånebeløbet, svarende til de samlede låneomkostninger, hvilket tillægges hovedstolen. Du kan til enhver tid indfri dit lån indenfor perioden.

Fleksible virksomhedslån til selvstændige

Ansøg om et virksomhedslån nemt og enkelt hos Broaden

broaden lån

Vi tilbyder virksomhedslån fra 5.000 – 75.000 kronerMed et virksomhedslån gør vi det enklere for dig at starte en ny virksomhed op, at udvide din forretning eller blot sikre dig et økonomisk råderum i perioder, hvor indtjeningen er lav. 

Hos Broaden kræver vi ikke nogen salgspitch for at kunne tilbyde din virksomhed et virksomhedslån. Vi forventer kun, at din virksomheds økonomi er i stand til at bære omkostningerne for lånet, og at du som virksomhedsejer selv stiller som kautionist for lånet. 

Hvad er et virksomhedslån?

Et virksomhedslån kaldes også et erhvervslån eller firmalån. Hvis du ikke har den nødvendige kapital til at starte, drive eller udvikle din virksomhed, må du skaffe finansiering et andet sted fra, og dette kan være via et virksomhedslån. Der findes en lang række virksomhedslån på markedet, og det kan være svært at finde rundt i, hvilken mulighed der er den rigtige for lige præcis dig og din virksomhed. Du kan låne pengene i banken eller af en af de mange online lånevirksomheder. Hvilken, der er den rigtige finansielle partner for din virksomhed, afhænger af mange forskellige faktorer. Det kan være faktorer såsom hvor meget du skal låne samt hvor hurtigt pengene skal udbetales og tilbagebetales. Uanset hvad kan det være en god idé at undersøge, hvilke lånemuligheder der er. På den måde undgår du at spilde din tid på en lang låneproces, hvis der findes gode alternativer for dig og din virksomhed. 

Hvorfor tage et virksomhedslån?

Der kan være mange grunde til at tage et virksomhedslån. Hvis du har en etableret virksomhed, kan det bruges som et supplement til den daglige drift, til at investere i vækstmuligheder eller til mere akutte udgifter. Hvis du er ved at starte en virksomhed op, kan det ofte være for at få den nødvendige kapital, så du kan tage springet og blive selvstændig 

Skal du til at opstarte virksomhed, eller driver du en mindre virksomhed, så ved du, at det kan være en udfordring at finde et lån. Brancheorganisationen for penge- og realkreditinstitutter Finans Danmark fremhævede det så sent som i 2019 i rapporten Virksomhedernes Finansieringsmuligheder. Her konkluderede de, at især små virksomheder har svært ved at få godkendt et lån i banken, fordi deres nøgletal, herunder deres indtjeningsevne, ikke er gode nok. Der kan dog være gode grunde til, at din virksomheds indtjeningsevne er begrænset, når du lige er startet. Banken kræver desuden ofte, at du sender store stakke papirer som forretningsplan og budgetter, og mange banker kræver, at din virksomhed kan stille sikkerhed i lånet. Blandt andet derfor findes der en række alternativer til eksempelvis et banklån.

Hvad er nøgletal?

Nøgletal beskriver virksomhedens økonomi, indtjeningsevne og potentiale for vækst. Der findes en række nøgletal, der er værd at kende:

  • Afkastningsgraden
  • Overskudsgraden
  • Likviditetsgraden
  • Soliditetsgrad
  • Kapitalgrad
  • Nulpunktsgrad

Du kan læse mere om nøgletal i artiklen her.

Virksomhedslån med Broaden

Et af disse alternativer er Broaden. Her har vi virksomhedslån fra 5.000 og helt op til 75.000 kroner, og kan derfor hjælpe dig med at finde finansiering og kapital til alt fra små udgifter til større investeringer. Om du kan få et lån, afhænger ikke udelukkende af dine nøgletal, din forretningsplan samt regnskaber. Det er nemlig et krav, at du som virksomhedsejer er kautionist, og din økonomi inddrages dermed i den samlede kreditvurdering. Dermed kan vi hjælpe med kapital til alle former for virksomheder – uanset om du skal til at starte eller allerede er i drift. 

Sådan ansøger du om et virksomhedslån

1 min

Udfyld personlige oplysninger

2 min

Indtast oplysninger om virksomheden og dens økonomi

3 min

Automatisk tjek af din økonomi som kautionist

5 min

Underskriv ansøgningen digitalt

6 min

Afvent endeligt svar på din ansøgning

Kan du låne til at starte virksomhed?

Du kan godt låne til opstart af virksomhed, men der er stor forskel på, hvor risikovillige de forskellige lånevirksomheder er, og der er derfor også stor forskel på, hvor du kan få lån. Det samme gælder, når du allerede har etableret en virksomhed. Det er ikke sikkert, du kan vise gode nøgletal, fordi din virksomhed endnu ikke lever op til sit fulde potentiale. Hos Broaden ses der først og fremmest på virksomhedens økonomi, men det er samtidig et krav, at du som virksomhedsejer er kautionist for lånet, hvis virksomheden ikke lever op til sin betalingsforpligtigelse. Det er en vigtig del af den samlede kreditvurdering, når du skal låne penge til din virksomhed.

Find en pris med låneberegneren

Med Broadens låneberegner kan du hurtigt få en cirka-pris på, hvad et lån vil koste din virksomhed. Du kan udregne det på kontoret, derhjemme eller på farten samt sammenligne vores produkt med nogle af de andre virksomhedslån, der er på markedet. Dermed kan du sætte vores pris ind i dine budgetter og se, om det er god forretning på både den korte og lange bane, at vi bliver din finansielle partner. Derefter kan du hurtigt, nemt og ikke mindst uforpligtende sende os en ansøgning, og indenfor kort tid vender vi tilbage med et tilbud. Hvis du takker ja, er pengene tilgængelige på din konto indenfor ganske kort tid, da vi overfører med straksoverførsel. 

Kreditvurdering

Det er først og fremmest virksomhedens økonomi, der inddrages i kreditvurderingen. Det er dog samtidig et krav, at du som virksomhedsejer er kautionist for lånet. Din økonomi som kautionist inddrages derfor i den samlede vurdering af din ansøgning. Det vil sige, at du godt kan få godkendt en ansøgning hos Broaden, selvom din virksomhed endnu ikke kan vise gode nøgletal eller har en god økonomi at trække på; fordi kautionisten hæfter for lånet, hvis virksomheden ikke lever op til sin betalingsforpligtigelse. 

Hvornår bliver lånet udbetalt?

Hos Broaden sikrer vi en kort ansøgningsproces, kort behandlingstid samt straksoverførsel, så du har pengene tilgængelige på din erhvervskonto få dage efter, du har søgt – ofte på bare ét døgn, hvis du søger indenfor den normale åbningstid. Det giver dig mulighed for at være omstillingsparat og klar til at optimere din virksomhed, når muligheden er der. Du undgår dermed at lange, besværlige behandlingstider, mailkorrespondancer og betalingsplaner bremser de muligheder, du ser ind i, og som lånet skal finansiere. 

Hvor meget kan du låne?

Der kan være forskel på, hvor stort et virksomhedslån du kan få. Det afhænger af din virksomhed, og hvad lånet skal finansiere. Hvor meget du skal låne, er dermed med til at bestemme, hvor du finder den helt rigtige finansielle samarbejdspartner. Hos Broaden kan du låne fra 5.000 til 75.000 kroner. Dermed kan du finde finansiering til alt fra små udgifter til større investeringer.

Virksomhedslån uden at stille sikkerhed

Når du skal finde et erhvervslån, kræver mange lånevirksomheder, at din virksomhed kan stille sikkerhed, hvilket kan være svært. Hos Broaden er det et krav, at du som virksomhedsejer er kautionist for lånet, hvis virksomheden ikke lever op til betalingsforpligtigelsen. Det er en vigtig del af din samlede kreditvurdering, at du vil hæfte for lånet.

Virksomhedslån

Det kan du bruge et virksomhedslån til

Når du som virksomhedsejer allerede er i drift, er der meget forskelligt at låne penge til. Det afhænger for eksempel af din virksomhed, hvor stor den er samt hvor meget du skal låne. Selvom der er store forskelle, er der især tre poster, der går igen på tværs af alle virksomheder, når det gælder virksomhedslån. Det er dagligt drift, vækst og akutte udgifter.    

Daglig drift

Den daglige drift er alt det, du møder i din hverdag. De faste udgifter. Det kan være lønomkostninger til leje af lokaler. Et virksomhedslån til daglig drift kan blive aktuelt, når du tager en ordre ind med lang betalingsfrist. Her kan et virksomhedslån sikre, at du kan tage ordren og samtidig drifte, indtil du modtager betaling.

Vækst

Når du tager et virksomhedslån, der skal investeres i vækst, kan du for eksempel ansætte medarbejdere, skrue op for produktionen eller udvide dit varelager. Det er investeringer, som på den korte og oftere på den lange bane gør virksomheden større og forhøjer din samlede indtjeningsevne.  

Akutte udgifter

De akutte udgifter dækker alt det, du ikke kan forudse. Det er alt det uheldige. Det kan være at firmabilen brænder sammen, og at du ikke havde budgetteret med så stor en udgift. Hvis du er afhængig af bilen, men ikke har råd til at erstatte den, kan et virksomhedslån hjælpe. 

Dette er værd at vide, før du starter din virksomhed

Når du skal søge om et virksomhedslån, kan det være en hjælp at forberede en eller flere af punkterne herunder. Hos Broaden er det ikke et krav for en god kreditvurdering, at du kan vise en lang forretningsplan, budgetter samt andre papirer. Det er det ikke, fordi du selv hæfter for lånet, og du er dermed bedre stillet, når du skal søge om lån til en virksomhed, der endnu ikke har vist sit fulde potentiale. Alligevel kan det være en god idé at gå det igennem. Her gennemgår vi derfor noget af alt det, du skal vide. Alt sammen så du er bedst muligt klædt på til at starte din virksomhed op. 

Tjekliste

  • Forretningsplan.  
  • Forbered virksomhedens økonomi.  
  • Finansiering. 
  • Find et virksomhedsnavn, logo samt internetdomæne.  
  • Bogføring. 
  • Forsikringer. 
  • Enkeltmandsvirksomhed, ApS, A/S eller I/S? 
  • Registrer din virksomhed. 

Punkter til din forretningsplan

  1. En forretningsplan er en måde at strukturere samt skabe overblik, før du starter. Med en forretningsplan sætter du nemlig rammerne for din kommende virksomhed, og det kan være en hjælp for både dig og eventuelle samarbejdspartnere.
  2. Det er naturligt at udarbejde en forretningsplan med dig og eventuelle partnere. Hvorfor er du den rigtige til at drive virksomheden? Det kan være, I har erfaring fra branchen eller tidligere har startet virksomheder op.
  3. Derefter præsenteres de produkter eller services, du skal tjene penge på. Hvad er det, hvilket problem løser det, og hvor meget tjenes samlet set per solgt enhed. Du fortæller dermed, hvorfor din forretning også er en god investering.
  4. Når holdet bag samt produktet eller servicen er på plads, er det værd at overveje, hvordan virksomheden skal markedsføres, hvordan du vil nå ud til dine potentielle kunder – og i sidste ende slå dine konkurrenter.
  5. Når alt det er på plads, skal der laves budgetter, der blandt andet fortæller, hvad det koster dig at starte virksomheden op samt hvordan du vil finansiere den. Har du selv kapital stående, som du kan investere i virksomheden, eller skal den findes et andet sted, og hvordan hænger økonomien sammen fra måned til måned.

Afsluttende kan du tilføje et afsnit om virksomhedens mission, hvor du kommer ind på hvorfor det er vigtigt, at den eksisterer.

Forbered din virksomheds økonomi med 4 budgetter

Lige meget hvilken virksomhed du starter, koster det dig noget. Det kan være små eller store udgifter, og for mange vil de være store nok til, at du får brug for et virksomhedslån. Du kan låne pengene i banken, eller du kan overveje et onlinelån som Broaden.dk. Dine budgetter er et godt redskab, når du skal finde et erhvervslån.

Skru op for marketingbudgettet med et virksomhedslån

Du driver en mindre legetøjsbutik og har en ambition om at være mere tilgængelig online. Du vil derfor skrue op for din marketingindsats. Du vil have mere fokus på E-handel samt ramme potentielle kunder i hele landet, og altså ikke kun der, hvor du driver din butik. Du har ikke selv kompetencerne og er derfor nødt til at afsætte tid til det eller ansætte en, der kan hjælpe dig. Det kan være til at målrette arbejdet, sætte hjemmesiden op samt udarbejde annoncer. Du skal samtidig geare din virksomhed til at håndtere de bestillinger, der kommer, så du hurtigt og effektivt kan sende ordrene ud, håndtere klager og i det hele taget skabe den gode oplevelse, du er kendt for. Det koster alt sammen penge, og her kan et erhvervslån hjælpe.

Privatbudget

Privatøkonomien er uløseligt forbundet med din virksomhed, når du starter. Det er jo den, du skal leve af, og måske hæfter du også privat for et eventuelt virksomhedslån. Dit privatbudget laver du naturligvis, som du plejer. Her skal tilføjes indtægter, udgifter, opsparinger, og hvad der ellers er. Du kan også inddrage hvor mange måneder, du kan klare dig uden løn, og hvad du kan skære fra, mens virksomheden kommer på benene. Når du skal finansiere din virksomhed, er der mange lånevirksomheder, som vil se dit privatbudget. Skal du for eksempel låne penge uden sikkerhed, hæfter du selv for beløbet, og så er det selvfølgelig vigtigt for lånevirksomheden at se du har styr på din privatøkonomi.

Startbudget

Når dit privatbudget er på plads, er det en god idé at se på startbudgettet. Det er vigtigt, at du gennemgår alle de udgifter, du har, inden du opstarter virksomheden. Det kan være udgifter til lokaler, medarbejdere, arbejdscomputer, indkøb af varelager eller andet. Der er ofte meget at betale, men heldigvis behøver du sjældent betale for det alt sammen på én gang, før du kan komme i gang. Dit startbudget skal desuden indeholde eventuelle udgifter til et virksomhedslån.

Driftsbudget

Når dit privat- samt startbudget er lavet færdigt og hænger sammen, skal du lave et driftsbudget. Dette sikrer nemlig, at din virksomheds økonomi hænger sammen, når det er i luften. Du skal notere de indtægter samt udgifter, du har løbende til for eksempel løn, lokaleleje, indkøb eller noget helt andet. Du laver som regel driftsbudgettet for et år af gangen. Når du lige har startet virksomheden, kan det være en udfordring, men du må gætte dig frem til det og justere løbende.

Likviditetsbudget

Dit sidste budget er likviditetsbudgettet. Det er budgettet, hvor du får en bedre indsigt i virksomhedens likviditet måned for måned. Det er relevant, hvis dine indtægter ikke kommer i en jævn strøm – for eksempel, hvis du leverer varer til en virksomhed med en længere betalingstid. Likviditetsbudgettet giver dig derfor mulighed for at se, om der er over- eller underskud i sidste ende.

Hvad er finansiering – og hvilke muligheder er der?

Finansiering er grundlæggende at skaffe kapital til din virksomheds investeringer. Det kan være alt fra indkøb af varelager til at ansætte flere medarbejdere. Når du skal finde finansiering til dine projekter, findes der en række muligheder. Du kan for eksempel finde det i virksomhedens egenkapital, enten med tilbageholdt overskud eller i form af investorer. Derudover kan du også låne pengene i banken eller af en såkaldt online lånevirksomhed. En anden mulighed er, at du kan gøre det ved hjælp af fundraising. Mulighederne er mange, og den bedste løsning afhænger i høj grad af, hvor meget du skal låne, og hvor hurtigt du får brug for pengene. På siden finansiering kan du læse meget mere om, hvilke muligheder du har, når du skal skaffe kapital til (opstart af) din virksomhed.

virksomhedslån

Mindre finansieringsbehov

Der er stor forskel på, hvilken virksomhed du vil starte, og dermed hvor stort et virksomhedslån du får brug for. Hvis du for eksempel starter som freelancer, grafiker konsulent eller tekstforfatter, er det ikke sikkert du skal bruge andet end en arbejdscomputer, der kan trække de programmer, du skal bruge. Hvis du bare får brug for en computer, kan et lån på 10.000-20.000 kr. sikkert finansiere behovet. Omvendt kan du få brug for mere, hvis du vurderer, det vil være godt for dig og din kommende virksomhed at komme hjemmefra. At komme væk hjemmefra giver nogle fordele såsom at du på den måde får adgang til at udvide dit netværk, samtidig med at du kan sparre med andre.

Stort finansieringsbehov

Du har et stort finansieringsbehov og har sikkert brug for et større virksomhedslån, hvis du for eksempel skal åbne en mindre forretning. For selvom det er en lille butik, er der meget at bruge penge på. Det er alt fra 3 måneders forudbetalt leje plus depositum, indkøb af varelager og løn til ansatte de første måneder, før du får en omsætning op at køre. Det kan også være, du skal bruge nogle til at hjælpe dig med at sætte en hjemmeside op eller lignende, som også koster penge, eller som du selv skal bruge arbejdstimer på. Har du erfaring med at starte virksomhed samt butik op, kan du med garanti gøre det billigere, end hvis det er første gang du starter din egen virksomhed.

Find et virksomhedsnavn, logo og internetdomæne

Det gode firmanavn er et, der direkte eller indirekte fortæller, hvad din virksomhed kan. Du vil ofte finde inspiration i din forretningsplan. Hvad er det for eksempel for nogle produkter eller services, der gør dig unik samt adskiller dig fra dine konkurrenter, og hvad er din vision samt mission med virksomheden. Udarbejd en lang liste med ord, der beskriver dig og din virksomhed og forsøg at sæt dem sammen. Du må naturligvis godt skille dig lidt ud, men når alt kommer til alt, så er det absolut vigtigste, at virksomhedsnavnet fortæller, hvad du kommer med til markedet, så potentielle kunder hurtigt forstår, hvad de kan købe hos dig. På siden Virk kan du tjekke, om navnet er ledigt indenfor din branche.

Når virksomhedsnavnet er på plads, kan du lave et logo. Du kan købe dig til det eller selv designe det – det afhænger af dine kompetencer. Øvelsen med logoet er som firmanavnet, at det fortæller noget om virksomheden. Derefter skal du købe et eller flere internetdomæner. Du kan for eksempel bruge domæneudbydere såsom one.com, simply.com eller GoDaddy, der fungerer godt og bruges af mange.

Regnskab og bogføring

Bogføring er registrering af virksomhedens bilag. Det kan være kvitteringer, fakturaer, indkomst og udgifter. Alt, der har med penge at gøre, og til sammen bruges det så til at lave virksomhedens samlede regnskab ved regnskabsårets udgang. Det samlede regnskab kan du for eksempel bruge til at se, om virksomheden rent faktisk præsterer, som du havde regnet med. Regnskabet kan så sammenholdes med dine budgetter, så du for eksempel løbende kan se, om du skal op- eller nedjustere dine forventninger til det samlede regnskabsår. Der findes en række gratis – eller næsten gratis – programmer, du kan bruge, når du lige er startet. Det kan være Dinero, som også har en pro-version til et mindre månedligt beløb, eller Billy. Når din virksomhed når en vis størrelse, vil du typisk bruge en revisor eller et revisionshus, som kan hjælpe dig med at sikre, at regnskabet stemmer.

Hvilke forsikringer skal du vælge?

Har du ansatte, skal de forsikres med en arbejdsskadeforsikring. Det er nemlig lovpligtigt. Den dækker udgifterne, hvis en medarbejder er så uheldig at komme til skade på jobbet – ligesom den også sikrer en erstatning til den skadesramte medarbejder. Hvilke andre forsikringer du skal have, afhænger af din virksomhed. Har du firmabil, skal den forsikres, og der findes en række andre muligheder, som du kan læse om på forsikringsselskabernes hjemmesider. 

Registrer din virksomhed

Når du er i mål med forberedelserne, skal virksomheden registreres i den form, den skal have. Det kan være som enkeltmandsvirksomhed, anpartsselskab, aktieselskab eller et interessentskabHvis du er i tvivl om, hvilken form du skal vælge, har Virksomhedsguiden lavet en guide, hvor en række spørgsmål bestemmer, hvilken form der er mest oplagt. Den kan du finde via linket, og du kan læse mere om de forskellige virksomhedsformer herunder.

Enkeltmandsvirksomhed

En enkeltmandsvirksomhed er en privatejet virksomhedsform, hvor der kun er én ejer. Du kan gratis oprette den via Virk, og virksomhedsformen er derfor oplagt, når du skal starte din virksomhed op. Som ejer af en enkeltmandsvirksomhed hæfter du selv økonomisk, og derfor kan du godt bruge din privatøkonomi til at dække et eventuelt underskud. Til gengæld hæfter du så også, hvis dit underskud bliver så stort, at dit privatbudget heller ikke længere kan dække tabet. Der er ikke noget lovkrav om, at en enkeltmandsvirksomhed skal have en ledelse eller offentliggøre et regnskab. 

Er jeg lønmodtager eller selvstændig som freelancer?

Hvis du er i tvivl, om du skal betragte dig selv som selvstændig eller lønmodtager, mens du arbejder som freelancer, kan du læse mere om reglerne hos eksempelvis HK. Det er vigtigt, at du læser reglerne grundigt, da det kan påvirke dine rettigheder, momspligt samt beskatning.

Anpartsselskab

Et anpartsselskab er også det, du kender som et ApS. Modsat enkeltmandsvirksomheden er du som ejer sikret ved såkaldt begrænset hæftelse. Du hæfter med andre ord ikke personligt, hvis virksomheden går konkurs, men kun for din startkapital. Det er nemlig et krav at selskabet stiftes med mindst 40.000 kr. Startkapitalen kan sammenlignes med et depositum, og det kan stiftes kontant eller med aktiver. Det sidste kan være et hus, kontorlokaler eller noget tredje, du stiller som sikkerhed.  

Et anpartsselskab kan du eje med flere, og i hæfter derfor også sammen om startkapitalen. Som ejer af et anpartsselskab har du pligt til at offentliggøre dit årsregnskab. Det koster et mindre beløb at oprette, og der følger en række andre betingelser med, som man slipper for som enkeltmandsvirksomhed. Til gengæld er et anpartsselskab en mere langsigtet konstruktion. Ofte starter du med at oprette en enkeltmandsvirksomhed og opjusterer så, når virksomheden er en vis størrelse.

Aktieselskab

Et aktieselskab er gerne en stor virksomhed, og du kender det som A/S. Ligesom ved et anpartsselskab har aktieselskaber flere, ofte mange, ejere, såkaldte aktionærer. De hæfter ikke personligt for nogen gæld, men kun for deres indskud i selskabet. Hvis selskabet klarer sig godt, stiger deres aktier, men klarer det sig dårligt, falder de. Du kan stifte eller eje et aktieselskab, men det koster en startkapital på mindst 400.000 kroner. Det er derfor sjældent her, du starter, når du opstarter en virksomhed.  

Interessentskab

Et interessentskab er det, du der som I/S. Det minder om en enkeltmandsvirksomhed, men med den afgørende forskel, at der skal være mindst to ejere. Det kan være personer eller virksomheder. Det er en helt oplagt virksomhedsform, når I er flere, der sammen vil oprette en virksomhed. Præcis som ved enkeltmandsvirksomheden hæfter ejerne personligt for et eventuelt tab, og det koster ikke noget at oprette. Du skal være opmærksom på, at hvis selskabet er ejet af personer, har du ikke pligt til at indsende årsrapport, men er det ejet af selskaber, så har du 

Virksomhedslån hos Broaden

Hos Broaden kan du låne til dine startomkostninger i forbindelse med opstart af virksomhed. Det kan du, fordi du selv hæfter for virksomhedslånet. Hvis du tror på din virksomhed og tør lægge hånden på kogepladen, så er der gode chancer for, at vi kan hjælpe med et lån. Du kan låne mellem 5.000 til 75.000 kr., og dermed dækker vi alt fra store til små finansieringsbehov. Her kan du læse mere om Broaden, og hvis du beslutter dig for at ansøge om et lån, kan du gøre det via linket herunder.  

Kan vi hjælpe dig?

Vores kundeservice har åbent fra 08.00-16.00 alle hverdage.

Ofte stillede spørgsmål

For at kunne ansøge om et virksomhedslån hos Broaden, skal du opfylde vores generelle ansøgningskrav:

  • Alder imellem 23-70 år.
  • Dansk bopælsadresse.
  • Kautionist der kan kautionere for virksomhedslånet.
  • Gyldigt CPR- og CVR-nummer.
  • Dansk erhvervskonto.

Om du kan blive endelig godkendt, afhænger i sidste ende af kreditvurderingen.

Hos Broaden tilbyder vi virksomhedshed fra 10.000 – 250.000 kroner. Hvor stort er virksomhedslån vi kan tilbyde, afhænger af kreditvurderingen. I vores kreditvurdering indhenter vi oplysninger fra Creditsafe, Bisnode, Experian og Monthio.

Ja, hos Broaden skal du stille sikkerhed for virksomhedslånet. Dette sker igennem en kautionist, der kautionerer for dit lån.

Kan virksomheden ikke betale de månedlige opkrævninger, vil det være kautionisten, der hæfter for opkrævningerne, og i yderste konsekvens hæfter for hele lånet.

I tilfælde af at vi kan tilbyde dig et virksomhedslån, vil du modtage et lånetilbud fra os inden for 24 timer, som du skal godkende, før vi kan udbetale lånet. 

Så snart du har godkendt vores lånetilbud, udbetaler vi dit virksomhedslån med straksoverførsel til din registrerede konto. 

Dine månedlige afdrag afhænger af lånets størrelse og løbetid. Du finder dit månedlige afdrag i den endelige låneaftale. 

Vi giver afslag på ansøgninger, hvis vi vurderer, at din virksomheds eller kautionists økonomi ikke kan bære omkostningerne ved virksomhedslånet.

Et afslag kan dog også skyldes teknikaliteter. Du er dog til hver en tid velkommen til at kontakte vores kundesupport på support@broaden.dk for at få uddybet afslaget.

I tilfælde af at du som ansøger lukker eller træder ud af virksomheden, er det kautionisten, der hæfter for lånet. 

I det tilfælde skal du kontakte kundesupport med det samme. De kan kontaktes på support@broaden.dk.

Er du eller din kautionist ikke længere i stand til at betale det månedlige afdrag, bedes du kontakte kundesupport på support@broaden.dk, så vil vi forsøge at finde en løsning.